I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, October 03, 2011


JUMAAT: seperti biasa setelah selesai tugas bekerja di pejabat jam 5 petang aku dan isteriku bergegas pulang menuju ke sentul untuk bertemu anak-anak tersayang setelah 5 hari tepisah setiap minggu waktu bekerja.Hujan renyai mula membasahi bumi... Dalam keadaan tidak sabar aku yang menanti tiba di sentul untuk memeluk anak-anak tersayang aku menerima panggilan dari abang aku Alfee Jaafar pada waktu itu jam 5.45 petang dan ketika itu aku sudah pun melalu jalan pasar sentul dan di hadapan pasaraya ong tai kum sentul,aku menerima panggilan tersebut dengan tidak berfikir apa-apa pun kerana dalam pemikiranku ingin berjumpa anak-anak dan ingin membuat persiapan aku menuju ke ulu bendul negeri sembilan esok.Mungkin juga panggilan dari abang aku untuk menyatakan persiapan aku untuk hari esok.Tanggapan aku tidak betul.. malah dia mengatakan pada aku yang dia mengalami kemalangan teruk di flyover susur masuk ke penchala link selepas highway duke.Dan dia memerlukan bantuan dari aku untuk membantu dia pada ketika itu.Dan aku lantas masuk ke susur Highway Duke di hadapan pasaraya ong tai kim sentul menuju ke lokasi kemalangan.

Keadaan jalan yang basah dan licin, dalam pemikiran ku penuh dengan kata-kata.. dan terus membawa dengan pantas yang mungkin untuk melihat keadaan abang aku yang menggigil ketika membuat panggilan ke atas aku tadi.


(GAMBAR) ketika aku tiba di tempat kejadian.Melihat keadaan kereta memang terkejut! pertama saya mencari abang saya, keadaanya Alhamdulillah selamat,cuma mengalami kecederaan sedikit.


(GABAR 2) Keadaan kereta yang teruk, dan kami menunggu kereta tarik untuk membawanya ke workshop rakan kepada abang mazidul akmal sidik. Setelas selesai segala urusan melihat kereta ditarik menuju ke workshop, aku terus menuju pulang ke rumah sentul untuk menyampaikan hajat aku melihat anak-anak ku yang tersayang pada jam 7.15 malam.

apa-apa pun perjalanan hidup mati itu semua ditangan Allah S.W.T ingat orang yang tersayang.

No comments: